Tuesday, July 15, 2014

၀န္႔စ္ အပြန္း ေအ တိုင္းမ္ အင္ ပင္းတလဲ

၀န္႔စ္ အပြန္း ေအ တိုင္းမ္ အင္ ပင္းတလဲ ( Once Upon A Time In Pinn Ta Lae )

ထိုဓါတ္ပံုေလး ရိုက္ခဲ႔တဲ႔ အခ်ိန္ကာလသည္ ၂၀၀၀ ျပည္႔ႏွစ္တုန္းကျဖစ္၏။ လြန္ခဲ႔ေသာ (၁၄)ႏွစ္က ဆိုလွ်င္လဲ မမွား။ က်ဳပ္တို႔ ေက်ာင္းသားဘ၀ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေပါ႔။ ရိုက္ခဲ႔တဲ႔ ေနရာေဒသကေတာ႔ ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္း ၀မ္းတြမ္းျမိဳ႕နယ္ ပင္းတလဲေက်းရြာတြင္ျဖစ္၏။ သြားေရာက္ခဲ႔တဲ႔ အေၾကာင္းကိစၥကေတာ႔ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ သင္တန္းသားေတြရဲ႕ သင္ခန္းစာတစ္ခုျဖစ္တဲ႔ ျပည္သူ႔ဘ၀ေလ႔လာေရးႏွင္႔ ျပည္သူအက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ျခင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီေနရာမွာ ၾကားျဖတ္ျပီး တင္ျပခ်င္တာကေတာ႔ ဒီကေန႔ လူသံုးမ်ားေနတဲ႔ ျပည္သူအက်ိဳးဆိုတဲ႔ ကိစၥၾကီးကို က်ဳပ္တို႔တစ္ေတြ လြန္ခဲ႔ေသာ (၁၄) ႏွစ္ေက်ာ္ကာလ ကတည္းက ေဆာင္ရြက္ျပီးျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာ ၀င္လိုက္ရပါသည္။
ပင္းတလဲရြာအ၀င္ကို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းၾကီး ၀င္လိုက္ျပီဆိုကတည္းက ယူနီေဖာင္းမွာေပက်ံေနေသာ ဖုန္ေတြကို ခါတဲ႔လူကခါ၊ ဘယ္ရီကပ္ေပ်ာက္လို႔ ရွာတဲ႔လူကရွာ ( ပံုထဲမွာ ဘယ္ရီကပ္မပါသူမ်ားသည္ ေပ်ာက္သြားေသာသူေတြဟု ယူဆရ ) တစ္ခ်ိဳ႕ကလဲ စႏိုးတာ၀ါနဲ႔ မ်က္ႏွာကို အပီအျပင္ ပြတ္သက္ျပီး ရူပါတင္ျခင္း စသည္တို႔ကို အသီးသီးေဆာင္ရြက္ျပီးသကာလ ကားေပၚမွ ဆင္းၾကေလသည္။ ရြာအ၀င္တြင္ က်ဳပ္တို႔ကို ၾကိဳဆိုေနေသာရြာသူ/ရြာသားမ်ားကေစာင္႔ဆိုင္းေနၾကေသာေၾကာင္႔ ကားေပၚမွဆင္းရျခင္းျဖစ္၏။ ပထမဆံုးစေတြ႕လိုက္ရတာကေတာ႔ အစိမ္းေရာင္ပိတ္သားေအာက္ခံမွာ အျဖဴေရာင္စာလံုးနဲ႔ ကပ္ထားတဲ႔စာသားတစ္ခ်ိဳ႕ ”အမွတ္စဥ္(၄၃) ေနာက္ဆံုးႏွစ္ဗိုလ္ေလာင္းမ်ားအား ပင္းတလဲရြာမွၾကိဳဆိုပါ၏” တဲ႔။ ေနာက္ .. သီခ်င္းသံကိုၾကားလိုက္ရသည္။ ~~ အမွတ္စဥ္ (၄၃) ေနာက္ဆံုးႏွစ္ရဲ႕ ဗိုလ္ေလာင္းေတြပါ ~~ အစရွိတဲ႔ ဒိုးပတ္ သံစဥ္ႏွင္႔အတူ ေဖ်ာ္ေျဖေနတဲ႔ ရြာသူရြာသားမ်ားရဲ႕ ၾကိဳတင္ဇာတ္တိုက္ေရးသားသီဆိုထားတဲ႔ ဂုဏ္ျပဳၾကိဳဆိုတဲ႔သီခ်င္းေလးကို ဒီကေန႔ထိ ၾကားေယာင္မိသည္။ ရြာသူရြာသားမ်ား ကေလးမ်ားက ပန္းစည္းမ်ားကမ္းကာ ၾကိဳဆိုၾကသည္။ ေနာက္ထပ္ၾကိဳဆိုေနၾကတာကေတာ႔ ရြာအ၀င္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ခန္႔ညားထည္၀ါစြာ ဘယ္ညာရပ္ျပီးေစာင္႔ၾကိဳေနတဲ႔ ထန္းေတာၾကီး။

က်ဳပ္တို႔ တည္းခိုေနထိုင္မည္႕ စာသင္ေက်ာင္းအထိ ရြာအတြင္းကို လမ္းေလွ်ာက္၍၀င္ၾကသည္။ ၾကိဳဆိုေနၾကေသာ ရြာသူရြာသားမ်ားႏွင္႔ ကေလးမ်ားလဲ က်ဳပ္တို႔ႏွင္႔အတူ စာသင္ေက်ာင္းအထိ လမ္းေလွ်ာက္၍လိုက္လာၾကသည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ အမ်ားစုမွာ ေတာ္ကီပြားလာၾကသည္။ သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္းေတာ႔မဟုတ္ ရြာမွ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ပန္းေတာင္ကိုင္မ်ားဟု ယူဆရေသာ မိန္းကေလးငယ္တစ္ခ်ိဳ႕ႏွင္႔သာျဖစ္၏။ ညီမေငး နာမည္ဘယ္လိုေခၚလဲ၊ ေက်ာင္းတက္ေနလား ဘယ္အတန္းတက္ေနတာလဲ၊ အိမ္လာလည္မယ္ေနာ္၊ ဒို႔ကိုခင္ရင္ အိမ္မွာေမြးထားတဲ႔ ၾကက္ေလးရိုက္ခ်က္ေကၽြးပါလား၊ ညေလးက ဆရာအတက္သင္ တက္ေနတယ္ဆိုေတာ႔ ဆာမဂ်ီးလုပ္မွာေပါ႔ စသည္ျဖင္႔ စကားမ်ားကိုေရပါတ္မ၀င္ေအာင္ ေျပာလာခဲ႔ၾကသည္။ (အမွန္ေတာ႔ စားအိမ္ေသာက္အိမ္ရရွိေရး အတြက္ အေလးထားလိုက္နာေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္၏) အန္ကယ္-ဖိုက္ (ဦး၅) ဟုေခၚေသာ နည္းဗ်ဴဟာကို လက္မလြတ္စတမ္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ေၾကာင္း ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွသိျမင္ခဲ႔၏။

ဓါတ္ပံုပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင္႔လဲ ၾကားျဖတ္ျပီး မိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါေသးသည္။ သံုးေယာက္တန္းအလယ္တြင္ ခန္႔ခန္႔ညားညား ပန္းစည္းကိုကိုင္ကာ ဟန္ပါပါလမ္းေလွ်ာက္လာသူကေတာ႔ ကၽြႏ္ုပ္ပဲျဖစ္၏။ လက္ေမာင္းတြင္ အျဖဴေရာင္သံုးရစ္တပ္ဆင္ထား၏။ တစ္ျခားေတာ႔မဟုတ္ တပ္စုတပ္ၾကပ္ၾကီးရာထူးျဖစ္၏။ မည္သူမွခန္႔အပ္သလဲဆိုေတာ႔ ခင္ဗ်ားတို႔က်ဳပ္တို႔ပါစပ္ဖ်ားမွာ ခုခ်ိန္ထိေရပန္းစားဆဲ အဲဒီတုန္းက ဒုတိယေက်ာင္းအုပ္ၾကီး ဦးေအာင္မ်ိဳးမင္းျဖစ္သည္။ ( ထိုကဲ႔သို႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးမွ ခ်ီးျမွင္႔ေသာ ရာထူးမ်ိဳးကို က်ဳပ္အေနျဖင္႔ ဂုဏ္ယူစြာတပ္ဆင္ထားျခင္းကို လြန္အံ႕မထင္ .. ဟီးဟီး )။ အဲ.. က်ဳပ္ရဲ႕ ဘယ္ဘက္မွာေတာ႔ အရပ္ရွည္ရွည္ ျပဴးေၾကာင္ေၾကာင္ သုန္မႈန္စြာနဲ႔ ၾကည္႔ေနသူကေတာ႔ က်ဳပ္ရဲ႕ ဘယ္လက္ရံုးတာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ေနတဲ႔ ေဇာ္မင္းသိန္း ( လိပ္ၾကီး၊ ဖိုးပါၾကီး၊ ရန္ေအာင္ၾကီး ) ပဲျဖစ္၏။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူ႕ကို မစရဲ ဗိုက္စာျပီးစိတ္တိုေနေသာေၾကာင္႔ျဖစ္၏။ က်ဳပ္ရဲ႕ညာဘက္မွာကေတာ႔ ညာလက္ရံုးေတာ္ၾကီး ခ်မ္းေန၀င္း ( ေဆးေဘာ ) က်ဳပ္ရဲ႕ ညာလက္ရံုးျဖစ္ရသည္ကို ဂုဏ္ယူသည္႔ အျပံဳးမ်ိဳးျဖင္႔ ကင္မရာမင္းကို ျပံဳးျပီး ဟန္ပါပါၾကည္႔ေနသူူေပါ႔။ သူ႕ပခံုးေပၚမွာကေတာ႔ က်ဳပ္လိုဘဲ ဦးေအာင္မ်ိဳးမင္း ခ်ီးျမွင္႔ထားတဲ႔ အပြိဳင္႔မန္႔ေဒါက္။ က်ဳပ္တို႔ ဘယ္ဘက္မွာ ဦးထုပ္မပါတဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ထဲ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ေတာ္ကီပြားျပီး သြားျဖီးေနသူကို ေတြ႕ပါလိမ္႔မည္။ သူကေတာ႔ ေအာင္ဆန္းသူရိယ လွေသာင္းေက်ာင္းသားကြဟု မၾကာခဏ ဂုဏ္ယူ၀႔ံၾကြားစြာ ေျပာေလ႔ရွိေသာ၊ သူ႕ႏွာေခါင္းၾကီးျခင္းကို ( ျပည္႔၀တဲ႔ အနမ္းပိုင္ရွင္ကြ ) ဟု အကာအကြယ္ျပဳေျပာေလ႔ရွိေသာ ေရမကူ ေလမရွဴတမ္း ပြားေလ႔ရွိေသာ စိုးမင္းသိမ္း ျဖစ္၏။ က်ဳပ္တို႔သံုးေယာက္ရဲ႕ ေနာက္တြင္ ႏွစ္ေယာက္ရွိ၏။ ဘယ္ဘက္က လူေကာင္ေသးေသး ေဒါက္အနီေရာင္တပ္ထားေသာ၊ ရင္ဘက္မွာ နံပါတ္ ၁၇၄ ကို တပ္ဆင္ထားေသာ၊ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ေပါင္ ၁၀၀ ျပည္႔မွီရန္ ငွက္ေပ်ာသီး၊ ေရသန္႔ဘူးတို႔ကို အားမနာတမ္း မွီ၀ဲခဲ႔ရေသာ ( အရင္တုန္းကျဖစ္သည္ ခုေတာ႔မသိ ) သူရသိန္း ျဖစ္၏။ အဲ… သူ႕ရဲ႕ ညာဘက္မွာကေတာ႔ ခါးမွာခိ်တ္ထားေသာ ကင္မရာကို ( ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ ဇာတ္လမ္းထဲက ကိုဘခ်စ္ ခါးက ေျခာက္လံုးျပဴးဆြဲထုတ္သလို) ဟန္ပါပါဆြဲထုတ္ျပီး ကင္မရာရိုက္ေပးသူကို ငါတို႔လဲတစ္ပံုေလာက္ရိုက္ေပးပါအံုးဟု အကူအညီေတာင္းသည္႔ အမူအရာပိုင္ရွင္ကေတာ႔ ေနာင္ေတာ္ၾကီး ကိုနႏၵေအး သူ႕ကို က်ဳပ္တို႔က ခ်စ္စႏိုးနဲ႔ ယူစီ လို႔ေခၚၾကတယ္ ( ယူစီ - ယူ= ယူဂ်ီအယ္လ္၀ိုင္ အားဂလီး စီ=စီေအတီ ကတ္ ) အားဂလီး ကတ္ = ေၾကာင္ရုပ္ဆိုး။
ေမာ္ဒယ္ဘြိဳင္းေတြအေၾကာင္းေျပာရင္းနဲ႔ စာကရွည္သြားသည္။ အတိုခ်ဳပ္ျပီးတင္ျပပါေတာ႔မည္။

စစ္ေၾကာင္းမွဴး ဦးဖုန္းျမင္႔ ( အီးဖုန္း ဟုလဲ သူ႕ကြယ္ရာတြင္ေခၚၾကသည္ အေၾကာင္းမူ အီးေမဂ်ာ ဌာနမွဴး ျဖစ္၏) ခန္းမသြင္းစကားေျပာ .. ***************** .. ရြာတြင္းသို႕ မသြားရဲေအာင္ေျပာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုက္၀ါး သာျဖစ္ေၾကာင္း ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္သိရွိရ-

ရြာဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေရကန္ဆည္ျခင္းလုပ္အားေပးလုပ္ၾကသည္။ ရာသီဥတုအလြန္ပူသည္ ပင္ပန္းၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ေပ်ာ္ခဲ႔ၾကသည္။

ရြာလက္ေရြးစင္အသင္းမ်ားျဖင္႔ ေဘာ္လံုးကန္သည္။ ႏြားလွည္းေပၚတက္ မိုက္ကိုင္ျပီး ေလာ္စပီကာနဲ႔ ျမန္မာ႔အသံ ဦးလွ၀င္း ေလသံျဖင္႔ ပြဲအစီအစဥ္တင္ဆက္သူကေတာ႔ သီဟထြန္း ( ဆင္ျဖဴရွင္ ) ျဖစ္၏။ ပထမေန႔ ပင္းတလဲရြာ အသင္းရွံဳးသည္။ ဂိုးျပတ္ျဖင္႔ က်ဳပ္တို႔အသင္းႏိုင္သည္။ ေက်းရြာအသင္း နည္းစနစ္ ဒါရိုက္တာ ျဖစ္ေသာ ရြာဦးေက်ာင္းဘုန္းၾကီးမွ သူ႕အသင္းသားမ်ားကို ဂိုးျပတ္ျဖင္႔ရွံဳးရေကာင္းလားဟုဆိုကာ ၾကိမ္လံုးျဖင္႔ ေခၚသမေၾကာင္း ေနာက္ပိုင္းသတင္းမ်ားအရ သိရွိရသည္။ စစ္ေၾကာင္းမွဴးမွေျပာ၏ မင္းတို႕ရြာထဲသြားရင္ ဘယ္အိမ္ကမွ ေခၚမွာမဟုတ္ေတာ႔ဘူးဟုဆို၏ ( ေဘာ္လံုးအႏုိင္ကန္ထားေသာေၾကာင္႔ ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္)။

ရြာတြင္ စီဒီအိုေကဆိုင္ ႏွစ္ဆိုင္ရွိ၏။ ယေန႔ေခတ္ ေကတီဗြီမ်ားလို အလံုပိတ္အခန္း၊ အဲယားကြန္း၊ ဆိုဖာထိုင္ခံု၊ ကူညီသီဆိုေပးသူ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင္႔ မီးေရာင္စံုမ်ား မရွိ။ ထန္းရြက္မိုးတဲတြင္ ထန္းလက္ကုလားထိုင္ တစ္ရြာလံုးၾကားႏိုင္ေလာက္ေသာ ေလာ္စပီကာ ပဲၾကီးေလွာ္နဲ႔ ထန္းရည္ သာရွိ၏။ သူ႕ေခတ္သူ႕အခါႏွင္႔ ယွဥ္လွ်င္ ေခတ္မီေသာရြာဟု ဆိုႏိုင္ေပသည္။ သုေမာင္ရဲ႕ နဂါးနီ သီခ်င္းကို ရတ္ပိ (Repeat) လုပ္ျပီးဆိုၾကသည္ ( ထိုသီခ်င္းကရွည္သည္ ဆိုရတာတန္သည္။ သီခ်င္း ပုဒ္အေရအတြက္ျဖင္႔ ေငြေပးရေသာေၾကာင္႔ျဖစ္၏။ သီခ်င္ကလည္း ဆိုရလြယ္သည္) မိမိအသံေကာင္းျခင္းကို တစ္ရြာလံုးသိပါေစျခင္းအလို႔ငွာ သီဆိုရန္အတြက္ သီခ်င္းေရြးျပီး တန္းစီ၍ေစာင္႔ဆိုင္းေနသူမ်ားလည္းရွိ၏။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို ဆိုင္ပိတ္သြား၍ မဆိုလိုက္ရ ဆိုင္ရွင္မွ ေတာင္ပန္ျပီးျပန္လႊတ္လိုက္ရသည္။

ထိုကာလကတည္းက စစ္ရပ္ပါ ( Army Rapper) မ်ားလည္း ေပၚထြန္းခဲ႔ဖူးသည္။ ရြာလယ္ေခါင္ ေနပူထဲတြင္ ဂ်င္းေဘာင္းဘီကို ဟန္ပါပါ ၀တ္ဆင္ျပီ ေ၀ါ႔မန္း ( WalkMen ) နားၾကပ္ျဖင္႔နားေထာင္ရေသာ ကက္စက္ ကိုခါးမွာခ်ိတ္ နားၾကပ္ကို ေခါင္းမွာတပ္ ရပ္ပါစည္းခ်က္နဲ႔အညီ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ျဖင္႔ မည္သူေခၚေခၚ မၾကား၊ သီခ်င္းထဲက နားမလည္ႏိုင္ေသာစာသားမ်ားကို တစ္တြတ္တြတ္ရြတ္ဖတ္သရဇာယ္ရင္း တစ္ကိုယ္ေတာ္ ရြာရိုးကိုးေပါက္ေလွ်ာက္လည္သူကေတာ႔ ျပည္သူခ်စ္ေသာ အာကာ(BDL)။ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ရပ္ပါအဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ျဖစ္တဲ႔ အက္ဆစ္ ( ACID ) အဖြဲ႕ရဲ႕ ”စတင္ျခင္း” ေတးစီးရီးသီခ်င္းတိပ္ေခြကို ပင္းတလဲေဒသတ၀ိုက္ ကိုယ္႔အားကိုကိုး အခမဲ႔ ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ခ်ီ ေၾကာ္ျငာေပးခဲ႔သူလည္းျဖစ္၏။ အက္ဆစ္အဖြဲ႕၏ ေက်းဇူးရွင္ မည္ထိုက္ေပစြ။ ( ထိုအခ်ိန္က စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ရဲ႕ ေတာေဂၚလီ သီခ်င္းသာေပၚခဲ႔လွ်င္ အႏွီပုဂၢိဳလ္ႏွင္႔ ကြတ္တိျဖစ္၏ )။

ပင္းတလဲေဒသတြင္ အိမ္တြင္းမႈလုပ္ငန္းအေနျဖင္႔ လက္/စက္ ယက္ကန္းလုပ္ငန္းမ်ားကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ လုပ္ကိုင္ၾကသည္။ အညာေစာင္၊ မ်က္ႏွာသုပ္ပ၀ါ၊ ပုဆိုး၊ လြယ္အိတ္ အစရွိေသာ အ၀တ္အထည္ပစၥည္းမ်ားကို အဓိကထားထုတ္လုပ္ၾကသည္။ က်ဳပ္တို႕သူငယ္ခ်င္းမ်ားထဲတြင္ ယက္ကန္းလုပ္ငန္းကို အင္မတန္ စိတ္၀င္စားေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း ေပၚထြန္းခဲ႔ေပသည္။ ေန႕စဥ္ ယက္ကန္းရံုရွိရာသို႔ သြားေရာက္သတင္းပို႔ျခင္း၊ ကိုယ္တိုင္ ယက္ကန္း၀င္ယက္ျခင္း၊ ယက္ကန္းပညာရပ္ကို အူမခ်ီးခါးမက်န္သိရွိလို၍ေမးျမန္းျခင္း၊ ပင္းတလဲႏွင္႔ အုပ္စုတူ ေက်းရြာျဖစ္ေသာ ေလးမ်က္ႏွာေက်းရြာအထိ ေျခဆန္႔၍ ယက္ကန္းပညာကို အပတ္တကုတ္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ျခင္း စသည္တို႔သည္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ ျမန္မာ႔ရိုးရာ ယက္ကန္းလုပ္ငန္းကို အဆင္႔ျမင္႔တင္ျပီး ကုမၼဏီတစ္ခုထူေထာင္ရန္အလို႔ငွာ ေလ႔လာလိုက္စားခဲ႔ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွ သိရွိခဲ႔ရေပသည္။ ( ယက္ကန္းယက္လုပ္သူမ်ားမွာ အမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ားသာျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ထိုကဲ႔သို႔ ၾကိဳးစားအားထုတ္ ေလ႔လာခဲ႔ၾကေၾကာင္း အင္တာနက္သတင္းမ်ားအရ သိရွိရသည္။ )

အညာေဒသ၏ ေဒသထုတ္ကုန္တစ္ခုျဖစ္ေသာ ထန္းလွ်က္သည္လည္း က်ဳပ္တို႔အတြက္ ေလ႔လာစရာ ကုန္ပစၥည္းတစ္ခုအျဖစ္ ပါ၀င္ခဲ႔ေလသည္။ ညေနေစာင္း ေနညိဳခ်ိန္ေရာက္ျပီဆိုလွ်င္ ထန္းလွ်က္ ထုတ္လုပ္ေသာ ထန္းေတာစက္မႈဇံုသို႔ စီးေတာ္ယာဥ္ ႏြားလွည္းမ်ားျဖင္႔ သြားေရာက္ေလ႔လာခဲ႔ၾကသည္။ ထန္းလွ်က္စက္မႈဇံုအတြင္းသို႔ ၀င္လိုက္သည္ႏွင္႔ ထန္းလွ်က္ခ်က္ေသာေနရာမွ ထြက္ေပၚလာေသာရနံ႕သည္ က်ဳပ္တို႔ ႏွာေခါင္းကို လာေရာက္သတင္းပို႕ၾကသည္။ ေမႊးလိုက္တဲ႔အနံ႕။ သြားရည္ေတာင္က်မိ၏။ ပိန္ပိန္ရွည္ရွည္ ထန္းပင္မ်ားေပၚမွ ဆင္းလာေသာ ထန္းတက္လုပ္သားၾကီးမ်ားခါးမွခ်ိတ္ထားေသာ ထန္းရည္ျမဴအိုကို အလုအယက္ျဖင္႔ ေလ႔လာၾကည္႔ရႈ ျမည္းစမ္း၍ ေသာက္သံုးၾကသည္။ ေအာ္ ဒီအပင္ေပၚကက်တဲ႔ အရည္ဟာ ထန္းလွ်က္ျဖစ္လာပါလားဟု အံ႕ၾသၾကီးစြာျဖင္႔ ေလ႔လာျမည္းစမ္းၾကသည္။ ခါးတြင္းမခ်ဥ္ေစရန္ ပဲၾကီးေလွာ္၊ လယ္ၾကြက္ေၾကာ္၊ လက္ဖက္သုပ္၊ ၾကက္ေၾကာ္စသည္႔ စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားသည္လည္း ထန္းလွ်က္ျဖစ္လာမည္႔အရည္မ်ားျဖင္႔ ေနႏွင္႔လ ေရႊႏွင္႔ျမလို အတြဲညီစြာလိုက္ဖက္လွေပသည္။ သည္လိုႏွင္႔ က်ဳပ္တို႕ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေတြ အားသြန္ခြန္စိုက္ ေလ႔လာလိုက္ၾကတာ ထန္းေတာစက္မႈဇံုကအျပန္ ႏြားလွည္း ေပၚတြင္ ေမွာက္သူကေမွာက္ ေနာက္ဆံုးေပၚ ျမန္ႏႈန္းျမွင္႔ႏြားလွည္း၏ အရွိန္ေၾကာင္႔ မူးေ၀ေအာ႔အန္သူမ်ားလဲ ရွိၾကကုန္၏။ ( က်ဳပ္တို႔ ေလ႔လာေရးခရီးကာလအတြင္း ပင္းတလဲေဒသ ထန္းေတာစက္မႈဇံုတြင္ ထန္းလွ်က္ ထုတ္ကုန္ ထက္၀က္ခန္႔ က်ဆင္းသြားခဲ႔ေၾကာင္း အင္တာနက္သတင္းမ်ားအရ သိရွိရသည္။ )

သည္လိုနဲ႔ ျပည္သူ႕အက်ိဳးေဆာင္ရြက္ရင္း ျပည္သူလူထုဘ၀ေလ႔လာရင္းနဲ႔ တစ္ပတ္မွ်ေသာအခ်ိန္ ကုန္ဆံုးသြားေလသည္။ ေလ႔လာေရးခရီးကာလ ၿပီးဆံုးၿပီျဖစ္သျဖင္႔ သင္တန္းေက်ာင္းသို႔ျပန္ရေတာ႔မည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းၾကီး ပင္းတလဲရြာမွထြက္ခြာဖို႔အသင္႔ျပင္ထားသည္။ အလာတုန္းကေပ်ာ္သေလာက္ အျပန္တြင္ မိႈင္ေတြေငးေမာရင္းျဖင္႔ ကားေပၚတက္ၾကသည္။ ကားေဘးဘယ္ညာတြင္ ရြာမွ မိမိတို႔ႏွင္႔ ခင္တြယ္ခဲ႔ၾကေသာ ကေလး၊လူၾကီး၊လူရြယ္ က်ားမ အရြယ္စံုတို႔မွ လိုက္လံႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ ေဒသထြက္ပစၥည္းမ်ားကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ေပးအပ္ၾကသည္။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ခ်ိဳ႕မွလည္း ျပန္ေပးစရာ မရွိသျဖင္႔ နီးစပ္ရာ ဦးထုပ္တံဆိပ္၊ ေကာ္လံတံဆိပ္ စသည္တို႕ကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ ျဖဳတ္ေပးၾကသည္။ ( ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ ယူနီေဖာင္းျပည္႔စံုမႈမရွိသျဖင္႔ ဒုကၡေရာက္မည္ကို ထိုအခ်ိန္က သတိမရခဲ႔ေလသလား ) ကားႏွင္႔ မလွမ္းမကမ္းတြင္ တရွံဳ႕ရွံဳ႕ျဖင္႔ ငိုသံၾကားမိလို႔လွမ္းၾကည္႔မိသည္။ ပုဆိုးကို ထဘီလို ၀တ္ဆင္ထားသည္။ ရွပ္အက်ၤ ီကို ပုဆိုးအျပင္ထုတ္၀တ္ထားသည္။ မ်က္ရည္စီးေၾကာင္းႏွင္႔အတူ ပ်က္လုစဲစဲ သနပ္ခါး ပါးကြပ္ၾကား၊ ႏႈတ္ခမ္းနီခပ္ပါးပါးဆိုးထားေသာမ်က္ႏွာႏွင္႔ က်ားမဟုတ္ မမဟုတ္တစ္ေယာက္ ရွိဳက္ၾကီး တငင္ငိုေနတာေတြ႕မိသည္။ က်ဳပ္တို႔ ယာဥ္တန္းၾကီးထြက္သြားေတာ႔ တစ္ရြာလံုး လက္ျပႏႈတ္ဆက္ရင္ က်န္ခဲ႔ၾကေလသည္။ ငိုတဲ႔လူေတြလဲ ငိုျပီးက်န္ခဲ႔ေလသည္။ အန္ကန္ဖိုက္ ေခၚ ဦး၅ ကို ေအာင္ျမင္စြာက်င္႔သံုးႏိုင္ခဲ႔လွ်င္ ၎အရာသည္ လူတန္းစားေပါင္းစံုတို႕ကို စြဲကိုင္ လႈပ္ႏႈိးႏိုင္ေသာ အရာျဖစ္ေပေတာ႔သည္။ ( ထို မိန္းမလွ်ာေလး မည္သူ႕အတြက္ ငိုသည္ကို ကၽြႏ္ုပ္ မေဖာ္ထုတ္လိုပါ၊ ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ သင္တန္းေက်ာင္းအထိ လိုက္လံေတြ႕ဆံုသည္႔သူမ်ားလည္းရွိေၾကာင္း၊ ထိုေဒသခံ အမ်ိဳးသမီးမ်ားျဖင္႔ အိမ္ေထာင္ျပဳသူေတြလဲ ရွိခဲ႔ေၾကာင္း အင္တာနက္သတင္းမ်ားအရ သိရွိရသည္။ )

လြန္ခဲ႔ေသာ (၁၄) ႏွစ္တာကာလက အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို သူငယ္ျခင္းအေပါင္းအား သတိရစရာ အမွတ္တရအျဖစ္ အေပ်ာ္သက္သက္ ေရးသားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ ထိခိုက္ပါေစျခင္း အလ်င္းမရွိေၾကာင္း ၀န္ခံပါသည္။ ( လြန္တာရွိလဲ သည္းခံေပေရာ႕ … ဟီး ဟီး )

က်ဳပ္ရဲ႕ အားနည္းလွေသာ စာအေရးအသား ၊ ရွည္လွ်ားေသာစာတို႔ကို သည္းခံဖတ္ရႈေပးတဲ႔အတြက္ ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိေၾကာင္း-

ျပည္သူ႕ေမတၱာခံယူလွ်က္
ေမဂ်ာ ယြန္းထဥ္

No comments: